کسب درامد اینترنتی

استفاده از قالب هاي ماسه اي براي قطعات ريختگي


بخش عمده ي توليد قطعات ريختگي در قالب هاي ماسه اي انجام مي شود. براي توليد يك تن قطعه ي ريختگي ممكن است به 4 تا 5 تن ماسه ي قالبگيري نياز باشد.

- در حاليكه قالب هاي فلزي تقريباً حاصل تكنولوژي جديد مي باشد، قالب هاي ماسه اي و يا مواد معدني از دوران قبل از تاريخ مورد استفاده قرار مي گرفته اند به طوريكه زمان و اساس قالبگيري هاي اوليه را نمي توان دقيقاً تعيين نمود.

- استفاده از ماسه در ريخته­گري هنوز بزرگترين روش در توليد مي باشد كه مهمترين دليل آن تقريباً دير ذوبي اين ماده و بي اثر آن در مقابل فعل و انفعالات شيميايي است و از طرف ديگر مخلوط طبيعي آنها است كه حاوي مقداري مواد چسبيده مي باشد. مثلاً ذرات كوارتز حاوي 15-8 درصد خاك است كه قابليت شكل گيري و استحكام مناسبي در مقابل رطوبت معين ايجاد مي نمايد.

منشأ پيدايش ماسه در طبيعت

در بسياري از نقاط پوسته ي زمين محل هايي را مي­توان يافت كه در آنها تجمعي از ماسه وجود دارد. اين گونه محل­ها كه به معدن طبيعي ماسه موسوم هستند به واسطه­ي عوامل مختلفي به وجود آمده­اند كه در اين معادن ماسه با شكل، اندازه و جنس متفاوت وجود دارد.

ماسه در زمره ي سنگ هاي رسوبي است كه طي فرآيندهاي بيروني تغيير دهنده ي زمين و بر اثر يك سلسله تحولات به واسطه­ي خرد شدن و تجزيه سنگ ها و سپس انتقال و رسوب گذاري پديد آمده است.

خواص عمومي ماسه هاي قالبگيري

ماسه، ماده­اي است مركب از دانه هاي مواد معدني كه اندازه­ي آنها mm2-05/0 است. ماسه داراي انواعي چون سيليسي ، زيركني، كروميتي، الويني است.

 

17صفحه


مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 593

برچسب های مهم

کسب درامد اینترنتی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما