کسب درامد اینترنتی

مقاله جایگاه آموزش و پرورش و معلم در تقویت غیرت و عفت عمومی


مقاله جایگاه آموزش و پرورش و معلم  در تقویت غیرت و عفت عمومی

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:19

چکیده

بدون ترديد حفظ «عفت عمومي» براي پايداري هر جامعه ضرورتي انکار ناپذير است و يکي ازراه هاي جلوگيري از نفوذ شيطان و وسوسه هاي آن، ايجاد حريم ميان زن و مرد و رعايت پوشش است تا از نگاه هاي هوس آلود و تماس هاي غير شرعي جلوگيري شود. تقويت ايمان، آرامش روحي و رواني، سلامت جسمي، استحکام بنيان خانواده، عزت و سربلندي، امنيت بانوان از دست سوداگران شهوت و دوري از افکار ناسالم، برخي از برکات دستورات قرآن و رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم است.

همچنین . غيرت به عنوان يك روحيه‌ي قوي و اراده راستين در انسان، مي‌تواند آن را در عرصه‌هاي مختلف زندگي اجتماعي در برخورد با مسايل استوار و ثابت قدم نگاه دارد. غيرت آن اراده و اعتقادي است كه باعث مي‌شود انسانِ بهره‌مند از اين روحيه، از اصول و مرام و منش اعتقادي خود گامي پس نگذارد و اهداف ارزش‌هاي معتقد بدان را، پاس‌داري و صيانت كند. اگر غيرت از حدود و جايگاه خود پا را فراتر نگذارد و دچار تك بُعدي نگري نشود، در حد و اندازه خود، يك اعتقاد و منش ارزش‌مند و قابل ستايش است. غيرت داشتن تنها در ناموس پرستي و صيانت از زن و همسر خلاصه نمي‌شود. غيرت يك مفهوم عام است و در ابعاد و شاخه‌هاي گوناگون، داراي كاركرد و دست‌آورد است. غيرت ديني، علمي، ورزشي، شغلي، خانوادگي و...، هر كدام داراي جهت‌گيري جداگانه‌اي است، ولي آنچه در همه يكسان است، آن حس مسئوليت پذيري و وظيفه‌مندي است. غيرت واژه‌اي مخالف با بي تفاوتي و بي‌مسئوليتي و سستي و لاابالي گري است. غيرت، مرام و منش و كرامت بزرگان است. غيرت يك انديشه‌ي متعالي استوار و راهبردي است كه بهره‌مندي از آن، آدمي را به سوي كمال و سعادت و موفقيت در كارها رهنمون خواهد ساخت.

یکی از مهمترین عرصه هایی که می تواند در تقویت غیرت و عفت عمومی جایگاه مهمی داشته باشد آموزش و پرورش و مدرسه است. که می تواند بوسیله آموزه های معلم در این عرصه به تقویت غیرت و عفت عمومی کمک شایانی نماید.

کلید واژه : آموزش و پرورش،مدرسه،معلم،غیرت،عفت،عمومی

مقدمه

در جامعه انسانی باید عفت را رعایت کرد و کسی حق تعرض به این حق را ندارد. اسلام برای رعایت عفت عمومی، تمام مسائلی را که به این حق صدمه می‏زند ممنوع ساخته که بی حجابی یکی از آن‏ها است. قرآن کریم تمام مسائل مربوطه را با کنایه و مؤدبانه بیان کرده است که مبادا آن اصل اجتماعی (عفت همگانی) خدشه دار شود. قرآن کریم در موارد متعدد از مرزشکنی توسط انسان‏ها گلایه کرده و همه را به حفظ حدود و عدم تجاوز از مرزها سفارش کرده است و نیز مرزشکنان را انسان‏هایی ستمگر می‏داند.

تلک حدود الله فلا تعتدوها و من یتعد حدود الله فالئک هم الظالمون ؛ هرکس به حدود الهی تجاوز کند، ستمگر است.همان گونه که غیرت و غیرتمندی مدح و سفارش شده، بی غیرتی و بی تفاوتی نیز مورد نکوهش واقع شده است. امام علی (علیه السلام) فرمودند: ان الله تعالی یغار للمؤمنین و من لا یغار فانه منکوس القلب ؛ خداوند به خاطر مؤمن غیرت خود را به کار می‏گیرد؛ پس مؤمن باید سعی کند غیرتمند باشد؛ زیرا آدم بی غیرت، دلش وارونه است.

یکی از مهمترین ارگان هایی که می تواند به تقویت عفت و غیرت عمومی کمک شایانی نماید ،آموزش و پرورش و مدرسه است. در مقاله فوق برآنیم نقش این ارگان مهم را در پرورش و تقویت غیرت و عفت عمومی تشریح نماییم.


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1069

برچسب های مهم

کسب درامد اینترنتی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما