کسب درامد اینترنتی

مقاله احساس مسئولیت معلمی در تعلیم و تربیت اسلامی


مقاله احساس مسئولیت معلمی در تعلیم و تربیت اسلامی

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:22

چکیده :

در مكتب تعليم و تربيت اسلام فراگيری علم و دانش همراه با تهذيب و تربيت دينی هدف رسالت نبوی شمرده شده و برای تحصيل علم نه محدوديت زمانی دارد و نه مكانی و از نظر معلم مرز نمی‌شناسد چرا كه علم و حكمت را گمشده مومن می‌داند كه نزد هر كس بيابد آن را می‌گيرد.

پس از نهاد خانه و خانواده مدرسه مهم ترين مکان براي تعليم و تربيت است جائي که محل بروز و ظهور رسالت خطير معلمي است که اگر او معلمي کند راه انحراف بسته مي شود و در زندانها مسدود مي گردد. مکتب تعليم و تربيت اسلامي رسالت هاي مهمي را براي معلم و مربي ترسيم کرده است. در نظام تعليم و تربيت اسلام معلم مسؤل تمام مقدراتي است که براي يک کشور يا جامعه پيش مي آيد و مسول تمام انسان هائي است که زير دست او بايد تربيت بشوند. معلم اگر خودسازي کند و تهذيب نفس نمايد و حاکم برخود باشد افراد يک جامعه صالح و صالحه خواهند بود و اگر در اين ميان معلم تربيت ديني نداشته باشد سبب انحراف نسلها و عصرها مي گردد و جامعه اي را به خرابي مي کشاند و همه سعادت ها و همه شقاوت ها از مدرسه هاست و کليدش به دست معلم است و اين موضوع حکايت گر جايگاه خطير و بسيار مهم معلم و مربي است.

کلید واژه ها :

احساس مسئولیت،معلم،تعلیم و تربیت،اسلامی

مقدمه

يك معلم خوب و نمونه ، در همه جا و در هر حال با يك انديشه زندگي مي كند و آن ، كسب بالاترين كيفيت آموزشي توسط دانش آموزانش می باشد و در اين میان ارزشيابي حياتي ترين كار هر معلم است و چيزي است كه مي تواند تاثيري كليدي بر نحوه بهبود و پيشرفت دانش آموزان داشته باشد . مهمترين اصل همخواني آموزش و تربيت جهت تحقق نقش واقعي معلم در مدارس جلوه گري مي كند و اين امر تربيت در فرهنگ اسلامي علاوه بر مفهوم پرورش ، شامل تزكيه و پرورش معنوي نيز مي شود . پرورش ، عهده دار تحقق توانايي هاي لازم در متربي براي اداره حيات فردي و اجتماعي خويش است ، ولي تربيت در عين مشتمل بودن بر همه اين مفاهيم ، عهده دار حيات ملكوتي انسان نيز هست .

وقتي تربيت را اين گونه معنا كنيم وسعت زيادي پيدامي كند و مستلزم دقت و هماهنگي مربي با متربي در سطح آموزش و يادگيري است . اينكه معلم با توجه به نقش و جايگاه ممتازش در جامعه چگونه و به چه شكلي در صدد تقويت فرهنگ اسلامي در مدارس بر مي آيد و اميد به آينده اي روشن خواهد داشت .

به طور كلي واژه آموزش و پرورش در طيف گسترده اي از مفاهيم ، روش ها و اصول از بالاترين سطح نظام آموزشي و پرورشي و تعامل بين يك متربي ، متعلم و مربي ومعلم رخ مي دهد .


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1277

برچسب های مهم

کسب درامد اینترنتی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما