متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حركت در آوردن آن است. خودرويي كه روشن نشود ممكن است راننده اش را خشمگين سازد ولي وقتي براه افتاد و در مسير عبورو مرور فرا گرفت، اگر ترمز آن معيوب بوده و يا راننده نتواند بدرستي از ترمز آن استفاده نمايد، چه بسا ممكن است بصورت دام مرگ در آيد.
ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطريست كه خودرو را تهديد مينمايد. قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناك است، اين وضعيت در بسياري از مواقع فاصله ترمزگيري را افزايش داده و مهمتر از آن كنترل فرمان چرخها نيز از اختيار خارج مي شود، خصوصاً در جاده هاي خيس و برفي يا يخزده كه خطر قفل شدن چرخها بيشتر وجود دارد، نياز به سيستمي كه بتواند ترمز چرخها را كنترل كرده و از ليز خوردن چرخها جلوگيري نمايد، بيش از پيش احساس مي شود.
عنوان صفحه
مقدمه.......................................
تاريخچه سيستم ABS...........................
سيستم ABS چيست..............................
اصول كاركرد سيستم ABS.......................
عملكرد كلي سيستم ABS........................
اجزاء سيستم ABS.............................
سنسورهاي سرعت چرخش..........................
عملكرد سنسور سرعت چرخش......................
سنسور شتاب..................................
ساختار سنسور شتاب...........................
عملكرد سنسور شتاب...........................
فعال كننده ABS..............................
دياگرام سيستم ABS...........................
عملكرد فعال كننده ABS.......................
فعال كننده ABS با شير سلونوئيدي دو وضعيته...
ECU ABS......................................
كنترل سرعت چرخها............................
مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
برچسب های مهم