کسب درامد اینترنتی

موج الیوت در تحلیل تکنیکال


در این مقاله سعی میکنیم توضیحات اولیه و آشنایی با امواج الیوت را در تحلیل تکنیکال خدمتتون عرض کنیم ،در سال ۱۹۳۸ ، نظریه امواج توسط حسابداری به نام الیوت رالف نلسون منتشر شد. این نظریه “نظریه موج الیوت” نامگذاری شد. او متوجه شد که حرکت قیمت ها در بورس سهام آنقدر آشفته نیست که بسیاری معتقدند. برعکس ، همه چیز از یک چرخه خاص پیروی می کند ، که با عوامل خارجی و سپس احساسات سرمایه گذاران یا فضای روانی عمومی در بازار همراه است. الیوت نظریه خود را موج نامید زیرا نوسانات مانند موج بود: بالا و پایین.

او استدلال کرد که بازار همیشه دارای یک چرخه است و اگر به نمودار دقت کنید ، می توانید این چرخه را به شکل همان امواج تعریف کنید. همانطور که الیوت استدلال کرد ، با استفاده از این تئوری می توانید بفهمید که بازار در کدام یک از دو جهت قرار دارد: در یک روند صعودی یا نزولی.

نظریه داو جونز در تئوری موج الیوت نیز مورد استفاده قرار گرفت و می تواند هم برای بازار ارز فارکس و هم برای بازار سهام و کالاها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ، هنگام استفاده از تئوری الیوت ، می توانید از سطوح فیبو استفاده کنید.

تئوری موج الیوت در تحلیل تکنیکال

تئوری موج الیوت اولین کار مهم در زمینه تحلیل نمودار قیمت پس از تئوری داو است . به عنوان اساس ، این بیانیه گرفته می شود که کل تاریخ به یک شکل یا شکل دیگر تکرار می شود و به اصطلاح امواج الیوت شکل می گیرد. همانطور که هر رویداد اجتماعی یا اقتصادی سناریوی توسعه یکسانی داردامواج الیوت یک سیستم منظم از قوانین است که رفتار اصلی ترین حرکت موج را توصیف می کند . این به معنای تغییر جهت نمودار به سمت بالا یا پایین است.

تئوری موج الیوت

در نگاه اول ، روند معاملات کاملا آشفته است ، به خصوص اگر آن را در یک بازه زمانی یک دقیقه ای نگاه کنید کنید. با این حال ، حتی بر روی آن ، امواج الیوت را می توان تشخیص داد. آنها از یک توازن عرضه و تقاضا که به طور مداوم تغییر می کند تشکیل شده اند .، و این به صورت چرخه ای اتفاق می افتد ، لزوماً به دلیل تغییر شرایط بازار نیست ،

اموج الیوت و اعداد فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

الیوت برای ارائه ریاضی نظریه خود از اصل اعداد فیبوناچی استفاده کرد. اعداد فیبوناچی نقش مهمی در ساخت چرخه کامل بازار توصیف شده توسط امواج الیوت دارند. تعداد امواجی که روند ایجاد می کنند همان اعداد فیبوناچی است

*مقاله مرتبط:تحلیل تکنیکال چیست؟(نگاهی مختصر)

اسیلاتور اموج الیوت

این شاخصی است که هیستوگرام را بر روی نمودار نشان می دهد (مشابه MACD است). بالاترین قله ها مربوط به موج سوم است. تقریباً در هر بازه زمانی قابل استفاده است ، با این وجود در فواصل زمانی خیلی کوتاه اصلا توصیه نمی شود.

امواج الیوت

امواج الیوت

هنگامی که هیستوگرام از علامت صفر پایین / بالا عبور می کند ، واگرایی ایجاد می شود که نشان دهنده تکمیل چرخه موج بعدی است. اگر در لحظه اولین حرکت اصلاحی ، اسیلاتور در جهت مخالف صفر شود ، تشکیل موج ۳ باید توسط واگرایی دیگری پشتیبانی شود. در صورت عدم وجود ، می توان حدس زد که نقطه شروع مدل به اشتباه تعیین شده است.

سقوط هیستوگرام به میزان ۳۰-۵۰٪ نسبت به قسمت فوقانی موضعی نشان دهنده پایان موج سوم و آغاز شکل گیری قطعه اصلاحی دوم است. واگرایی همچنین از تکمیل شکل گیری موج پنجم صحبت می کند – افزایش / سقوط نمودار قیمت با کاهش / افزایش در میله ها همراه است.

طبق اولین قانون تجارت ، ابتدا باید منتظر تأیید عبور نهایی از سطح صفر باشید. اگر روند رو به بالا باشد ، اگر روند نزولی زیر سطح متوسط ​​باشد ، نمودار نمودار نشانگر بالاتر از سطح متوسط ​​نشان داده می شود. موقعیت پس از واگرایی اول وارد می شود. افزایش قیمت و نوسانگر سقوط نشانه فروش ، واگرایی معکوس خرید است. می توانید پس از پایین / بالا رفتن حرکت اصلاحی نسبت به موج ضربه اول وارد شوید. ضرر توقف معمولاً در سطح شدید قرار می گیرد و تجارت بلافاصله پس از تشکیل واگرایی جدید بسته می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم خیلی کوتاه به امواج الیوت چیست بپردازیم ولی این نکات اصلا کافی نمیباشد -لازم است خدمت شما عرض کنم که ما دوره ای رو با عنوان آموزش بورس از صفر تا صد آماده کردیم و فصل آخر این مجموعه به امواج الیوت بصورت تخصصی و کامل پرداخنه شده است توصیه میکنم اگر تمایل دارید امواج الیوت که شامل بخش های مهم از جمله-روانشناسی و صفات امواجامواج Impulsiveامواج Correctiveنکات کاربردی و تریدری بر اساس الیوت بصورت تصویری و عملی یاد بگیرید در این دوره میتونید شرکت کنید .

 

بورس ملت

  انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 156

کسب درامد اینترنتی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما